Tomaten overal :D - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu Tomaten overal :D - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

Tomaten overal :D

Blijf op de hoogte en volg Meike

26 Maart 2013 | Australië, Shepparton

Hey allemaal,
Weer eens een update vanuit ons! Nu we onze eerste werkdag erop hebben zitten en dat zeg ik vol trots dat we het overleefd hebben kunnen we daar ook wat over vertellen. 2 weken geleden hebben we onze auto gekocht (Honda Odyssey) waar we nu volop gebruik van maken.

We hebben het gekocht van Libanese handelaren dus eerst een grote check laten doen zodat wij veilig op pad kunnen en er moest wel het 1 en ander aan gebeuren waardoor we haar 2 dagen kwijt waren. We hebben er zelf een bed in gebouwd van 120-180 dus lekker knus maar wel met veel ruimte onder ons waar al onze spullen kunnen. Op vrijdag waren we helemaal klaar om te gaan maar waar gaan we heen? Geen idee maar er moet gewerkt gaan worden en naar het zuiden was zowiezo het idee dus via Canberra. Maaikes neef (Will) opgebeld waar die uit hing en die ging die avond naar Bawley Point naar het beachhouse waar wij ook al eerder waren geweest en het is zo mooi daar. Hij ging samen met vriend Tim die wij ook kennen dus zijn wij daar heen gereden en hebben een super rielekst en gezellig weekend gehad en zondag achter hun aan naar Canberra gereden om ook tante en oom even op te zoeken. Maandag was het idee om even een autoradio te kopen maar dat duurde wat langer waardoor we rond half 4 zijn afgereden naar Jindabyne om vlak voor het national park Kozciuszko voor onze eerste backpack dinner en dus koken in de openlucht met gratis BBQ die overigens overal staan,ideaal!
Na 19:00uur is het gratis entree in het national park en zijn we daarna dus daarheen gegaan om een slaapplek te vinden. Heel veel borden onderweg met kangaroo's, wombats en Emu's en die zijn allemaal beetje dom want in plaats van weg rennen zullen ze vaak naar de auto toe rennen dus oppassen, 100 rijden zit er dus niet in. Een mooi plekje gevonden in het park waar ook nog andere campers stonden en daar nog even een bakje thee gedronken met water wat opgewarmd was op het kampvuur en onze eerste nacht in de auto geslapen wat zeker niet verkeerd ligt, wel koud ( het vroor!!!) en een super mooie zonsopgang als cadeautje gaf.
Verder gereden door het park naar Albury, het randje tussen New South Wales en Victoria en daar navraag gedaan voor werk maar niks gevonden daar dan een nachtje in een parkje geslapen op een parkeerplaats. Tja wat word dan de volgende stap? We gaan naar Bright en Myrtleford rijden want daar zou werk zijn. Daar overal navraag gedaan, rond gereden en rond gevraagd maar nergens resultaat. Via harvest hoppers dan toch maar aanmelden wat dan weer $90 kost maar dan worden we geholpen met zoeken naar een 'farm'. We worden naar Rochester gestuurd en kunnen de volgende dag beginnen met tomatenplukken. Helaas duurde dat nog 3 dagen langer. Regen en onweer zorgde ervoor dat er geen werk was en daardoor dus 2 dagen niks anders doen dan hangen,boekje lezen, internetten, spelletjes spelen en wat doe je nog meer als er niks in het dorp te doen is en je geen geld uit wilt geven, nog beetje nadenken wat we anders kunnen doen als het weer niet snel beter word maar besluiten het weekend af te wachten en anders toch maar de viswinkel weer opzoeken. 5:45 ging het wekkertje want om 6:30 moesten we bij de ingang van de camping klaar staan. We konden mee rijden met onze Belgische buren want $7 per dag aan de bus betalen schiet niet op en dus splitten we het met de auto, zij passen niet in die van ons tenzij ze nog een half uur op een bed willen liggen. Heel simpel, fysiek erg zwaar en mentaal word je ook getest. 1 grote emmer vol tomaten is $2,00 waard, laag bij de grond en plukken maar. We voelen ons hele lichaam en rond half 3 waren we klaar. Ik denk dat we per persoon ongeveer 20-25 emmers gevuld hebben. Anderen zeggen dat het niet slecht is voor een eerste dag en dat het met de dag makkelijker gaat, we gaan het zien :)

Nu als beloning lekker fish and chips eten na de hele week al gezond gedaan te hebben met pasta's en aardappelen,groente en vlees. Wanneer dit op site komt weet ik niet, ligt eraan we weer bij de bieb zitten maar nu is het zaterdagavond en dus lekker op tijd naar bed om morgen weer te werken ;) fijn weekend allemaal xx

Het is nu dinsdag en we hebben nog een kleine aanvulling. Nog steeds voelen we ons hele lichaam, sochtends om 7uur ongeveer beginnen en dan non-stop door gaan of we nemen even een pauze om trui uit te trekken want het word al snel warm, even een slokje water te nemen, even snel een broodje te nemen en we stellen doelen voor onszelf om het nog enigzins interessant te maken en we moeten zeggen dat het steeds beter gaat!

Vanmorgen was onze start op weg naar het werk toch even anders dan de andere dagen... We reden niet mee met de belgen en gingen zelf op pad, pikkedonker nog met hier en daar een tegemoet komende vrachtwagen maar ook een KANGOEROE en we hebben haar een tikje gegeven met 90 km/u...met een 3 dubbele salto kwam zij aan de andere kant van de weg terecht, SORRY!!!! Auto gelukkig een klein deukje en wat lak eraf maar de auto rijdt nog!!!
Er stopte trouwens nog wel een Aussie die vroeg wat er aan de hand was, toen we zeiden dat we een kangoeroe hadden geraakt vroeg hij of de auto nog reed, dat deed het en meneer zei 'ok' en stapte de auto weer in en reed weg, geen zorgen om het beestje dus, op de terugweg hebben we haar trouwens niet meer gezien dus het kan zijn dat het nog in leven is, nog een keer: SORRY KANGOEROE, SORRY!!!

xx

• 26 Maart 2013 - 05:57

Suus:

Leuk meiden om weer wat te lezen. Werken pfffff maar ja het moet maar even.....

En die kangaroos moeten jullie maar aan wennen. Je ziet er vast nog een Paar op je bumpertje krijgen. Een bullbar misschien toch niet zo'n slecht idee? :-P

Geniet
    Suus

• 26 Maart 2013 - 07:25

Rob:

had graag jullie ruggetjes gemasseerd na al dat harde werken. Sorry meiden dat word een Abbo op zoeken :-).
    Kangaroos zat, auto belangrijker, inzittende allerbelangrijkst.
    Geniet en blijf updaten, jullie worden gevolgd.
    greetings from still warm and sunny Auckland

• 04 Mei 2013 - 15:57

Amber:

Oooooooh ik wil oooook reizen hahah. Die parken, dat is echt grandioos he meiden, gaaf hoor!

Ik vind jullie trouwens wel echt bikkels, met al dat gepluk. Als jullie de groenten en fruit zat zijn, kunnen jullie ook altijd nog kippen gaan plukken hahah:P grapje

Wel zielig van de kangaroo, mja shit happens! Gelukkig zijn jullie nog heel, dat is het belangrijkste en oja de auto ofcourse:P

Zijn julliee heeeel bruin, want hier mist de zon nog haha. We hebben deze week eindelijk een beetje mooi weer voorzichtig gaan de jasjes uit, maar het valt vies tegen. Sturen jullie een beetje zon hierheen pleaaase?:) xxxxxxxxxxx