Terug in Sydney, Dee-Why ons 'thuis' in Aussie - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu Terug in Sydney, Dee-Why ons 'thuis' in Aussie - Reisverslag uit Dee Why, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

Terug in Sydney, Dee-Why ons 'thuis' in Aussie

Door: Meike en Maaike

Blijf op de hoogte en volg Meike

10 Maart 2013 | Australië, Dee Why

We zijn op dit moment terug in Dee-Why, Sydney waar we bij Sean en Karen verblijven (vrienden die kennen van het werk) maar eerst 1 nachtje weer bij Ben en de tijd daarvoor bij Rob en Suus en overal en nergens want het Backpacken is echt begonnen.

Nieuw Zeeland Noord- 28 jan- 6 feb:
We hebben eerst 1,5 week bij Rob en Suus gezeten die ons uiteindelijk niet mee naar het noorden hebben genomen maar naar het gave Rotorua. Een enorm stinkende stad, zeg maar een combi van rotte eieren met oud vuurwerk en dit komt door de mineralen, zwavel en de grond daar. Heel bizar maar super indrukwekkend en mooi. Daar in de Sauna geweest, naar een maori dorpje met show en alles en naar Wai-o-tapo waar verschillende meren zijn. Van een kokend modderbad, gele meren, blauwe meren, groene meren, rokende meren enz enz. Zo indrukwekkend en dat allemaal bij elkaar.

6-22 feb Zuid eiland:
Christchurch:
Vliegtuig naar Christchurch gepakt en daar heeft onze vriend Simon ons de stad laten zien. Erg indrukwekkend na de aardbevingen want er is bijna geen gebouw wat daar nog gebruikt word. Het staat leeg, is gesloopt of staat er half en als er dan ook nog stoplichten oranje knipperen heb je helemaal het idee dat het een spookstad is.

De dag daarna onze trip met de 'magic' tourbus begonnen.

Kaikoura:
Heel klein stadje aan de oostkust waar weinig leven is maar wel een gezellige hostel en we zijn hier wezen kayakken met zeehonden. Lijkt net of je ze ziet in de dierentuin, ze liggen, slapen, spelen, zwemmen naast je, wassen zichzelf maar dan met een mooie zonsondergang en dat wij samen in een kayak aan het peddelen zijn naar hun toe op de mooie zee.

Nelson:
4 dagen hier. Mooie hostel met heeeeel veel duitsers maar wel met zwembad, jacuzzi, sauna, gratis ontbijt, gratis soep savonds en gratis internet. Snel alles geregeld om de hike te lopen de volgende dag: ABEL TASMAN! De Nederlander die Nieuw Zeeland zijn naam gaf en wij gaan daar 2 dagen hiken. Samen met italiaan Fabio die mee wilde en dus mee betaalde aan onze tent. Met de bus naar de start, met de watertaxi naar Barkbayen 3,5uur gewandeld voor onze stop waar we konden overnachten. De volgende dag ook weer 3,5uur gewandeld maar wat is het mooi. Je loopt door de jungle maar kijk je opzij dan zie je daar het witte strand met de blauwe zee. Zeker nog een keer de moeite waard maar dan zelfs misschien langer! :D

Ons nieuwe ding is trouwens UNO spelen, dus zie je fotos voorbij komen, overal en met iedereen spelen wij UNO :D

Greymouth:
Dooie arbeidersstadje waar mijnwerkers wonen. Daar een biertour van het merk Monteigh's gedaan en dat betekende: 35 dollar, 4 drankjes en een diner. DOEN! geinig maar snel het stadje weer uit. 1 dag is voldoende.

Franz Joseph:
Ja en wat doen bij de geweldige natuur omgevingen van de Frans en de Fox Gletsjer.... Inderdaad een SKYDIVE! Nou het was overweldigend, spannend, super gaaf en vooral onbeschrijfelijk. Jeejtje, wat een gevoel van vrijheid en spanning. Het uitzicht was geweldig met de southern alps, de fox gletsjer, de bomen, de bergen en de zee.
Meike ging als eerste en Maaike volgde er achteraan. 's avonds hebben we de spanning van de sprong maar moeten vieren met een etentje.

Lake Wakaka en Queenstown:
Langs Lake Wanaka naar Queenstown gereden en dit water is echt niet te beschrijven, zo lichtblauw, zo diep (zo'n 280 meter diep)! Hier een stop gemaakt van 1.5 uur en genoten van een ijsje. Verder door naar Queenstown, dit was een klein halfuurtje rijden.
Om half 9s avonds werden we verwacht in een bar voor een drankje met de hele groep van de bus. Thema Grazy Sunnys. Dus snel een gekke bril gekocht en deze de hele nacht op gehad, maar goed ook want het was een feest!!! Meik kan er vast meer over vertellen, toch Meik?! ;-)
De dagen erna de stad verkend, natuurlijk een Fergburger gegeten, wel 2. Deze zijn wereldbekend en super lekker ook nog eens. Ook hebben we weer een hike gedaan van 5 uur. Super mooi uitzicht over de stad Queenstown, echt een momentje voor in de boeken.

Lake Tekapo:
Onderweg naar Lake Tekapo bij een zalmkwekerij geweest en konden we het niet laten om een zalm te kopen. Deze op de bbq geroosterd en met een groep van 6 opgegeten. Een heerlijk luxe avondmaal. De avond afgesloten met een kleine hike van 2 uur om boven op de berg John te komen. Hier konden we geweldig de zonsondergang zien en daarna de sterren hemel.

Christchurch:
Back at the begin. Nadat we hier de vorige keer door Simon zo goed zijn rondgeleid konden wij deze informatie doorgeven aan busgenoten. Een mooie dag gehad met veel gewandel, ook zijn we in Quake city geweest. Een museum waar alles verteld werd over de aardbeving die we allemaal kennen.

Kaikoura en Picton:
Kaikoura kende we al, dus snel door de volgende dag naar Picton waar we op de ferry naar Wellington gingen. 4 uur duurde de ferry erover om in Wellington te komen, maar het uitzicht was geweldig en erg leuk om boven op het dek te staan en tegen de wind in te hangen.

Noord:
Wellington:
4 dagen hier geweest. Hebben het grote en gratis museum 'Te Papa' gezien. Zo groot dat je er minimaal een dag kan verblijven en erg mooi. Leuke stad waar kayak races gedaan werden, maori's van een trap bommetjes aan het doen waren zodat de mensen aan de kant helemaal nat werden en een markt bezocht waar ze europese producten verkochten, helaas niks Nederlands maar wel honing, banana bread en goedkoper fruit gekocht.
Treintje genomen naar de top van de botanische tuinen en terug gelopen maar was niet heel bijzonder.

Het idee was om vanaf hier te gaan liften maar uiteindelijk omdat Wellington zoveel te bieden had kwamen we tijd te kort en hebben de intercity bus gepakt.

Toupo:
Afscheid genomen van onze Italiaanse vriendin Paula en hebben die dag mountainbikes gehuurd. Klimmen, klauteren, dalen, scheuren, bergje op, bergje af :D om daar de Huka Falls Canyon te zien. Een rivier maar die zo'n wild stukje helderblauw kolkend water heeft, heel apart. Na zo'n pittige stukje fietsen zijn we naar de hot streams geweest, een natuurlijke heet waterbron. Beetje zoals een jacuzzi alleen dan in de natuur en doe je een stapje opzij dan heb heb je de koude waterstroom van de rivier. Als mooie afsluiting samen naar de zonsondergang wezen kijken aan het grote meer met op de achtergrond een pruttelende vulkaan.

Auckland:
Rob en Suus hebben ons opgehaald bij de bus, wasjes gedraaid, strandwandeling gemaakt en samen met de buren naar een rugbywedstrijd geweest.
Erg leuk om de verschillen te zien met stadions want hier zitten de supporters gemixt, kunnen de scheidsrechters in roze lopen en het 'vuurwerk' wat afgaat als er gescoord word.
Ze hebben ons nog getrakteerd op een heerlijke lunch bij een wijngaard en hebben een afscheidsfeestje gehad met de buren.
Bedankt bedankt bedankt!!!!

Nu:
Nu een week terug en hebben van de week onze 'baby' gekocht oftewel: AUTO! We hebben een HONDA Odyssey, een ruime 7-persoonswagen waar we de stoelen nu uit hebben gehaald, gister naar de bouwmarkt zijn geweest om hout te kopen om morgen te starten met ons bed erin te bouwen. De grootte van een twijfelaar 120-180 :D, dinsdag nog een beurdje en dan woensdag hopelijk afrijden richting Merbourne om werk te vinden op een 'farm'.
Gister de verjaardag van Ben gehad dus we kunnen nu echt vertrekken!

Het is een lang verhaal geworden maar dit is zo moeilijk te vertellen allemaal als we zoveel moois en leuks meemaken!

Dikke knuff voor iedereen!

Fotos:
Noord eiland:

Zuid eiland:

• 10 Maart 2013 - 12:44

Amber:

Heeey chickies!!

Goh wat een mooi reisverslag weer zeg! Het is zo leuk om te lezen, want het lijkt een beetje of je in het verhaal en de belevenissen van jullie terecht komt. En wat jullie zelf al zeggen, dan hebben jullie volgens mij nog maar 1/100 vertelt en beschreven van wat jullie werkelijk allemaal beleefd en meegemaakt hebben!

Wat gaaf dat jullie in Toupo naar zo'n hot steam zijn geweest ook! Hoe warm was jullie omgevingstemperatuur? In Spanje ben ik er er een keer met mijn ouders en zusje naartoe geweest, toen was de temperatuur vrij fris, dus als je dan met je lichaam buiten de hot steam kwam en er dan weer terug in ging, was het echt heeeerlijk! En hoe hoger je komt hoe warmer de hot steam, toch? Ook gaaf dat jullie hebben ge mountainbiked joh, lijkt me echt heel vet daar.

Hoe gaat dat backpacken en liften daar verder? Ik kan me er een klein beetje een voorstelling van maken, maar hoe gaat dat een beetje en hoe is de veiligheid? Uit de verhalen begrijp ik dat de mensen allemaal heel erg aardig voor jullie zijn en super gastvrij, is dat overal tot nu toe nog geweest? Ik ben benieuwd.

En wauw meiden, skydiven, hoe vet is dat! Onbeschrijfelijk!

Ik ben benieuwd hoe jullie het op die farm gaan vinden qua arbeid, zal wel lekker pittig worden haha. Kunnen jullie daar dan ook verblijven of slapen jullie in je uberluxe eigen auto?:)

Echt leuk ook dat jullie naar Rob en Suus zijn geweest, was vast een top gezelschap. Gaaf dat ze jullie het een en ander hebben laten proeven:).

Meike, schattie leeft je armbandje nog?:P Ik denk elke week aan je hoor <3 haha. Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, dat heb je verdient! Fijn dat je ook zoveel aan Maaike hebt:), fantastisch dit avontuur zo!

Maaike, hou je nog uit met die andere deerne?:P

Meiden, bedankt voor de mooie verhalen en prachtige foto's: 100% lees- en kijkplezier!

Liefs Amber

• 10 Maart 2013 - 14:18

Nina:

Ind. Een lang verhaal! Het delete stuk niet gevonden of het ligt aan mij ;)
    Weer leuk om te lezen en vooral inpakken en weg wezen NU!

Geniet ervan dames!

You can do it!

Kus kus en dikke knuffel!