Nieuw Zeeland wat een land - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu Nieuw Zeeland wat een land - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

Nieuw Zeeland wat een land

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

01 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Auckland

Nieuw Zeeland wat mooi:
Maandag zijn we vertrokken naar Auckland (Nieuw Zeeland) waar Rob en Suus ons al op stonden te wachten op het vliegveld. Backpacks in geladen en naar het schitterende huis van hun gereden waarbij we gelijk door een schitterend uitzicht onthaald werden.

Het is hier ‘ iets wat’ frisser dan Australië maar zeker niet minder mooi want ze hebben hier schitterende heuvels en bergen.
Dinsdag (26graden) zijn we met Rob op pad gegaan, trouwens alle afgelopen dagen is Rob onze tourguide geworden want die rijd met ons overal naar toe en laat ons de mooie plekken van Auckland en omgeving zien. One tree hill, Mount Eden en Mission bay. Kan je met de auto naar de top rijden en zijn we een kijkje gaan nemen waardoor we een mooi uitzicht hadden van Auckland en waarbij we de krater van een vulkaan nog kan zien.
We hadden zin om te sporten dus konden we dat mooi bij de buren doen want die hebben een tenniscourt in de tuin :D Helemaal niet vervelend dus :D

Woensdag (28 graden) heeft Rob ons een schitterend mooi Waitakere Ranges regional park (Arataki) laten zien vol gevuld met bomen en uitzicht op zee. Daarna zijn we doorgereden naar Muriwai beach. Hele dunne, bijna magnetische zwarte zand omdat het vulkanisch zand is en kan dus ook heel heet worden. Daar de Gannet vogels gezien met de kleintjes want die waren 2 maanden oud en even nog wat surfers geobserveerd. Hop weer de auto in en door naar Devonport en daar nog wat gewandeld. Gezellig en leuk dorpje met ook een grote berg. Boodschapjes gedaan en even rustig aan gedaan. Ik in de hangmat en daarna nog even Maaike uit het zwembad van de buren geplukt voor het eten. Wat een lieve mensen zijn dat, we mogen gewoon gebruik maken van de tennisbaan, whirlpool en zwembad!
Met een heerlijke Hollandse maaltijd met sperziebonen, Nieuw-Zeelandse aardappels (heerlijk zoet) en een biefstukje zijn Rob en Maaike daarna druk bezig geweest met uitzoeken wat we morgen moeten doen.

Donderdag (26 graden) vroeg eruit om Suus te droppen op werk en na een ontbijtje met een gekookt eitje waren wij (Rob, Maaike en ik) er klaar voor. Wij zijn gereden naar Hobbittown! Ja het bestaat en dit de plek waar ‘The Lord of the Rings’ en ‘The Hobbit’ zijn opgenomen en ik wilde dat graag zien. Helaas kwamen we erachter dat een kaartje voor een tour van 2uur 75 NZ dollar koste p.p.!!! Te duur grapje dus en zijn we op zoek gegaan naar de waterval die Maaike graag wilde zien. Lang stuk rijden weer maar het was een mooie grote waterval bij Hunua Falls en maakte dat onze dag helemaal goed :D Daarna met Suus in de stad afgesproken voor een hapje en hebben een mooi stuk van haven gezien waarbij we op de terugweg ineens een bordje op een boot zagen circus om 6:30pm en zijn daar gaan zitten. Op een zeilboot ging een koppel een show geven van ong. een half uur en was geinig om te zien.

Morgen even rustig aan, het weekend met Rob en Suus naar het noorden toe rijden en maandag gaan Maaike en ik verder reizen :D
Foto’s zijn te zien op: http://www.facebook.com/media/set/?set=a.445040938902286.75580081.100001891514960&type=1&l=e51a5770ce

Willen jullie nou ook foto’s op de waarbenjij.nu site willen jullie dan sponsoren? We hebben ons limiet aan foto’s bijna gehaald dus kunnen er bijna niks meer gratis opzetten. :S erg he, ons bien zunig ;)
Xx en dikke knuff

• 26 Februari 2013 - 10:41

Nina:

Nogmaals wat een leuke verhalen!
    Nog even en jullie moeten alweer terug naar Australië..
    Helaas! Maar ook daar staat weer een avontuur te wachten :)

Dikke knuff!!

• 02 Maart 2013 - 20:36

Sjaak:

Hoi Meike,

Check geregeld voor updates maar zie niks meer. Alles goed daar aan de overkant?

Groet x Sjaak

• 04 Maart 2013 - 11:04

Jos En Jan Gaarenstroom:

Hoi meiden, wat super voor jullie allemaal.
    Wat maken jullie veel mee zeg.
    En wij hier maar afzien in het koude, witte Nederland. Haha
    Het is geweldig, dat wij, met de moderne technieken van tegenwoordig, alles van jullie
    kunnen volgen. En zo toch het idee hebben, dat jullie dichtbij zijn.
    Doorgaan met genieten en wij blijven jullie volgen.
    Dikke knuffel.