heel veel moois - Reisverslag uit Bawley Point, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu heel veel moois - Reisverslag uit Bawley Point, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

heel veel moois

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

23 Januari 2013 | Australië, Bawley Point

We zijn weer terug op deze aardbodem nadat we een paar heerlijke dagen er tussenuit zijn geweest. We hebben de auto geleend van Sean en Karen (ons gele waggie) om daarmee naar Canberra te rijden en daar de familie op te zoeken. Een rit van ongeveer 3uur. We zijn ontzettend blij dat we Sydney op tijd uit waren om de hitte van 45.3 graden te vermijden terwijl het in Canberra (maar) 40 graden was. Hoe dat voelt? Alsof je de hele tijd in een fohn staat waarbij elk zuchtje wind heet is en dat je dat zoveel mogelijk wilt vermijden en dus gaan we shoppen. De neven moesten nog slapen en werken en wij dan maar shoppen.

Savonds gezellig wezen stappen met de nodige drankjes erbij samen met de neven en vrienden en een vriend van ons die op dat moment in Canberra zat ipv Sydney dus die ging ook mee. Ja Canberra is leuk omdat wij er mensen kennnen terwijl elke andere backpacker vraagt wat wij daar zoeken. Het stappen daar is leuk omdat het op slippers mag en niet op hoge hakken moet en minirokjes hoeven daar ook niet, daarnaast word er goed gedraaid :D

zaterdag rustig aan gedaan en savonds met de neven, Martin en Diana uiteten geweest bij de chinees en redelijk op tijd naar bed omdat we zondag naar Bawley point zouden gaan.

Zondag vertrokken naar Bawley Point, beachhouse van de fam. waar wij even een aantal dagen mochten vertoeven. Een schitterend huisje op 2 min. lopen van het strand waar je dan een redelijk prive strandje hebt. Heerlijk en ik voelde me gelijk ontspannen worden, geen internet, geen telefoon nodig, geen tijd ons alleen een tv, boekje, muziekje, de golven van de zee en het heerlijke weer.
Nadat we Ellen en Conway (nichtje en vriend) hebben uitgezwaaid gaan wij nog wat boodschapjes doen en ook dat hoeft de komende 3 dagen niet gedaan te worden.

De volgende ochtend is het tijd voor actie.
Sportkleding aan en hardlopen op blote voeten en buikspieroefeningen op het zand en daarna een mooie wandeling langs andere kleine strandjes om het gekletter van de golven op de rotsen te zien en het ene strandje nog rustiger dan het andere. Beetje op het strand hangen, in de tuin zonnen, Australian Open volgen en MasterChef Australia the Prof ga ik een poging doen voor surfen en Maaike op het bodyboard. De volgende ochtend zijn de golven een stuk hoger en gaan we samen aan de slag met het bodyboarden, de hoge golven van 2,3 keer mij zijn leuk speelgoed en we hebben het naar onze zin :D Totdat het natuurlijk een keer verkeerd gaat en dan zijn wij uitgespeeld ;)
Het word meer bewolkt maar besluiten de volgende ochtend om 5:00uur op te staan voor de zonsopkomst. 5:30uur word het een beetje lichter maar natuurlijk omdat het zo bewolkt is, is er geen mooie zonsopgang voor ons en lopen terug. Maaike duikt nog even het bedje in en ik rommel wat aan. Zet het tentje op die we te leen hebben, schrijf mijn reisverslag en ga al een beetje opruimen.
We rijden weg en hebben alle tijd, we hoeven nergens heen en nergens op tijd te zijn dus kiezen we voor de mooie route de 'pacific highway' met een muziekje aan toeren we het hele stuk terug naar Sydney. Komen onderweg nog veel verbrande bomen tegen en de geur is niet te beschrijven maar ruikt als brandskool wat daar in de hele omgeving hangt. Na heel veel zigzag wegen komen we op een hele mooie plek bovenaan een berg met een super mooi uitzicht en ik geniet! :D we cruisen door en gaan door een mooi national park. Zo dichtbij de zee maar zo anders en zo mooi, alsof je in Frankrijk door de bergen rijd maar dan anders :P
Hierbij een website om de foto's te kijken want dat is wat makkelijker voor nu. Dit zal waarschijnlijk mijn laatste verslag worden vanuit Sydney want vanaf maandag zitten wij Auckland- Nieuw Zeeland :D

Het is nu 1:25 en allang bedtijd maar wil het zo graag nog even met jullie delen! Volgen mensen eigenlijk deze site?

Ik ga mijn slaperige oogjes sluiten! Dikke knuff xx

• 23 Januari 2013 - 16:35

Wilma:

hallo

Ja,maar natuurlijk volgen mensen dit het is te leuk en te interesant om niet te lezen. Hier ligt een dik pak sneeuw en is het koud dus vooral het lezen over strand maakt jaloers.
    Veel plezier in Nieuw Zeeland.
    Dikke kus Wilma T

• 23 Januari 2013 - 17:03

Zuss:

Ja Meike.. we volgen je ook via deze kant ;)
    Blijft leuk om te lezen wat daar allemaal speelt en gebeurt.
    Geniet er nog even van en doe je Suus Maandag een hele dikke knuf!

Tot gauw ;)
    x your little sister ;)

• 23 Januari 2013 - 19:55

Rob:

Hi Ladies,

natuurlijk volgen we alle verhalen, blijf schrijven. See you monday at Auckland Airport.

• 23 Januari 2013 - 19:58

Arie:

Tuurlijk volg ik deze site!!! Wat dacht jij dan?? Ben benieuwd naar alle verhalen en mooie avonturen!!! :-)
    Op naar het volgende verhaal!

Xxx

• 24 Januari 2013 - 11:40

Erie:

natuurlijk volgen wij jullie en het geeft veel leesplezier.Jullie enthousiasme spat er vanaf.Wat een mooie fotos binnen gekregenHeel veel plezier op Aus.dag en dan op naar Nieuuw-Zeeland voor Aukland-day'Groetjes en kusjes erie en de rest

• 24 Januari 2013 - 11:44

Erie:

net op de teller gezien dat de site al 2712 keer bekeken is op 24-01 lijkt mij toch een goed resultaat! groet erie