Terug bij Bennie - Reisverslag uit Woolloomooloo, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu Terug bij Bennie - Reisverslag uit Woolloomooloo, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

Terug bij Bennie

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

12 Januari 2013 | Australië, Woolloomooloo

Het is zaterdag 12 jan. 10:30uur in de ochtend en op dit moment buiten nog redelijk bewolkt zoals de afgelopen dagen ook zijn begonnen maar zodra de wolkjes weg trekken en de zon begint te schijnen schijnt hij ook wel goed! Van de week is er bij ons 43 graden gemeten op het moment dat wij met Bente hadden afgesproken om naar Bondi te komen. Het was heet op het strand en hebben het 1,5uur vol gehouden voordat we verkoeling gingen zoeken in het winkelcentrum.
We gingen met het idee naar Bondi van het mooie, mega drukke en grote strand waar dan toch echt een hele tv serie van gemaakt kan worden maar in het echt valt het dan natuurlijk toch tegen. Heel veel libanezen die opgepompt waren, klein petje, klein broekje aan hadden en waar je toch liever niet te dicht naast wilde lopen, Bondi zelf is een stuk minder schoon dan ons mooie Manly en het strand is een stuk kleiner waardoor ik zelf erg verbaasd was dat je daar toch zoveel televisie mee kan maken. Ach we hebben het mee gemaakt en nou gaan wij dan Bente laten zien hoe mooi Manly is :D

We zijn sinds zondag weer verhuisd naar Ben terug in Woolloomooloo maar het hele weekend ervoor was net zo indrukwekkend als deze week.
Vrijdag hadden wij onze laatste dag gewerkt en savonds met collega's, vrienden en familie een drankje gedaan in onze vaste kroeg 'The Steyne' en dus waarschijnlijk voor de laatste keer.
Zaterdag hebben we al onze spulletjes gepakt, heb ik smiddags een poging gedaan om te surfen (ging toch weer wat beter en dat op een kleinere plank) en hebben we savonds gechilled met vrienden en fam.
Zondag hebben we onze spullen verhuisd en zijn we wezen zeilen met Diana, Jeff (Neef), TK (zijn vriendin) en John (eigenaar van zeilboot en vriend van Diana) in de Harbour van Sydney totdat er na 1,5uur varen ineens de complete mast afbreekt en in het water bleef bungelen omdat het nog wel met wat touwtjes vast zat. Uiteindelijk gered door een Maritime boot die de mast heeft opgetilt zodat wij hem weer op de boot konden leggen en hij ons terug heeft gesleept.
Savonds bij Ben weer 'ingetrokken'.
Maandag: een cultureel dagje met bezoek aan het Powerhouse (museum), de grote badeend in de darling harbour en we zijn naar de top van de westfieldtoren geweest, de hoogste toren van Sydney wat een mooi overzicht geeft van de stad :D
Dinsdag zijn we heerlijk uiteten geweest bij een Argetijns restaurant met Ben en een vriend Markus. Markus had wat te vieren dus een chique fles champagne hoorde er wel bij :D Markus mam is Nederlands dus volgende week gaan we daar een hapje eten.
woensdagavond zijn we gaan prawnen; oftewel garnalen vangen met Sean en Karen. Bikini aan, onderwater lamp, schepnet en het water in en wachten tot je er 1 ziet en zorgen dat je hem vangt. In totaal heb ik wel 2 garnalen gevangen, het tij was niet goed is een redelijk excuus denk ik. Het water stond te hoog waardoor je er niet goed bij kon en er stond redelijk wat wind waardoor het water te veel bewoog om er goed in te kijken maar wel leuke ervaring om te zien dat in de mond tussen het meer en de zee ineens snachts wel 30-40 lampjes branden van mensen die ook garnalen proberen te vangen.
De volgende dag een mooie toerrit gemaakt met Karen en Sean waarbij we nog een kijkje hebben genomen bij een psychiatrische instelling maar helaas geen rondleiding konden krijgen en aan de overkant onze eerste KANGAROES hebben gezien :D niet hele grote maar schattige tot buikhoogte kangaroes! Ze zaten achter hekken maar konden er ook uit, het hek was er om de autos te beschermen omdat ze anders op autos springen en dergelijke maar ze konden er dus ook gewoon uit lopen.

We hebben weer hele bijzondere weekjes mee gemaakt en er gaan weer een heleboel mooie en nieuwe avonturen van start. Zo willen we graag Australia Day meemaken op 26 jan. wat vergelijkbaar moet zijn met koninginnedag dus zijn benieuwd en gaan we daarna voor een maand naar Nieuw Zeeland om Suus op te zoeken :D
Dikke kus voor iedereen van ons xx

• 12 Januari 2013 - 10:53

Erie:

Zo meiden weer een erg leuk reisverslag van een bewogen tijd in Sydney. Ik hoop dat je dit bericht krijgt want jullie weten dat ik niet zo'n ster ben met dit item

• 12 Januari 2013 - 13:05

Onno Spoelstra:

Meisjes, soms moet je het verhaal wel twee keer lezen om te begrijpen wat jullie allemaal doen en mee maken en zo te lezen hebben jullie het nog steeds erg naar je zin en genieten jullie volop, leuk dat jullie naar suus gaan, ander land en ook weer veel te ontdekken, blijf ontdekken van deze mooie ervaring. Hier in Nederland/noordwijk koud maar met een lekker zonnetje, een welbewogen weekje achter de rug, met xam gaat het al een tijdje lichamelijk niet echt geweldig, we weten dat hij een gaatje in een van zijn hartkamers heeft wat inhoudt dat hij al geruime tijd aan medicatie is om te zorgen dat hij geen vocht vast houdt en hij ruimte heeft om goed te kunnen ademen. Dinsdag op woensdag avond nadat ik hem uitgelaten had en nog even aan het konten was begon hij te hoesten en rondjes in de kamer te draaien, bij elke kuch werd zijn buik groter/dikker wat echt niet leuk meer was, niet voor hem en ook niet voor mij. Met veel gebel heb ik een arts kunnen bereiken en kon ik om 0.30 met hem naar Voorhout, 5 kilometers van ons huis, daar is hij onderzocht en op het laatste moment bleek uit het onderzoek dat zijn maag gekanteld was, de enige manier om de maag weer op zijn plaats te krijgen is een dikke slang via zijn bek in de maag te krijgen zodat de lucht kan ontsnappen. Dit lukte uiteindelijk maar door al dat gedoe aan hem was hij erg overstuur. Terug thuis hem in zijn mand gelegd en uiteindelijk naar bed gegaan, wetend dat ik om 6.00 er weer uit moest om te gaan werken. Die woensdag hadden wij echt het idee dat hem moesten laten inslapen, maar de volgende dag leek er een wonder te gebeuren, want het had weer zin om naar het strand te gaan, te eten en zich te gedragen als een jonge hond. Zou er toch een god bestaan, denk het niet maar dit lijkt op een wonder, vandaag, zaterdag heeft hij er nog steeds zin in en wij ook. Wachten af wat het met hem gaat worden, gaan wel elke week naar de dierenarts om hem goed in de gaten te kunnen houden. Zo vullen wij onze dagen, geen uitstapje naar leuke plaatsen/dingen. Niet helemaal waar, we maken nog steeds vele leuke dingen mee en blijven genieten van de zee. Lieve groet onno/chris.

• 16 Januari 2013 - 20:08

Cora En Rene:

Hoi meiden,

Wat belevenissen, en wat en prachtige foto,s, ik wille ook.

Hier gaat prima, de voetbal maten hebben zondag en wisky toer gedaan in amsterdam, vandaag zijn je pa en Rene op pad gegaan voor de stamboom.

Dat was even in het kort.
    Veel plezier weer.

XRene en Cora