feestdagen? - Reisverslag uit Manly, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu feestdagen? - Reisverslag uit Manly, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

feestdagen?

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

30 December 2012 | Australië, Manly

He he ik heb even een momentje gevonden om weer een berichtje te plaatsen. Klinkt gek he we zijn op reis aan de andere kant van de wereld maar hebben het echt druk gehad de afgelopen weken. De hele maand december is echt aan ons voorbij gevlogen en hebben totaal niet het idee dat er feestdagen zijn deze maand. Jullie zijn gewaarschuwd dat dit wel een lang stuk zal worden omdat we wel veel hebben mee gemaakt dus ga er maar even voor zitten ;)

Begin december hebben wij pepernoten gebakken voor collega's om hun kennis te laten maken met Sinterklaas en speculaas en ze waren er helemaal weg van en hoopten dat wij met de kerst nog meer gingen maken, wij hoopten het ook maar het is er echt helemaal niet meer van gekomen.
We hebben bij onze baas aangegeven dat we het liefst zoveel mogelijk wilden werken zodat we extra centjes kunnen sparen en dat weten we nu! We zijn eigenlijk moe, hebben pijntjes van alle garnalen en hebben niet/nauwelijks vrij maar we houden vol voor het goede doel :D

Op 13,14 en 15 december zijn wij naar Canberra geweest, naar de familie van Maaike en dat was helemaal fantastisch. Een hele aparte stad omdat het compleet plat is en nog geen 100 jaar bestaat maar wel een grote studentenstad is en iedereen ons af raadde om er heen te gaan omdat er niks te doen zou zijn hebben wij ons prima vermaakt. Op woensdagmiddag vertrokken we met de bus naar Canberra, een trip van 3 uur en daar werden we opgehaald. William, de neef van Maaike heeft ons daarna mee genomen naar de universiteit op de fiets :D waar Ellen (nicht) was en de eerste ciders en biertjes gingen al naar binnen. Savonds even snel gegeten en met vrienden van Will nog een paar drankjes gedaan op het terras en in de kroeg. De volgende dag heeft Will ons Carberra laten zien op de fiets met een heerlijk zonnetje in onze rug hebben we veel geleerd over de stad. Will weet er alles van en weet er van alles over te vertellen. We zijn een drankje gaan doen bij de universiteit en er zijn in die week heel veel diplomauitreikingen. Het gaat hier echt op zijn Amerikaans met zo'n zwart gewaad aan en een barret op met een lintje. We hebben 2 mensen ontmoet die afgestudeerd in het hoogst haalbare en de dame was rond 40 en is nu doctor in geschiedenis en de meneer ook rond die leeftijd die is nu doc. in tijdmachine. Hij beweert dat we over 50 jaar het verleden kunnen bekijken maar ook de toekomst. Heel bijzonder hahaha.
Savonds weer met wat vrienden van Will en Ellen een drankje gedaan en een super lekkere BBQ. Vrijdag heerlijk rustig aan gegaan, filmpje gekeken en beetje bank hangen, een heerlijk zondag gevoel! Savonds met de bus terug naar Sydney waar Will al was want die had een bus eerder genomen en hebben we andere vrienden van hem ontmoet en zijn we weer wezen stappen, 3de avond op rij maar wel super gezellig. Beetje shit dat we dan zaterdag en zondag mochten werken en vanaf dat moment is het eigelijk niet meer opgehouden met werken.

Op maandagcohtend 4:00uur hadden we met onze baas (Brett) afgesproken om mee te gaan naar de fishmarket en wat was dat wijs!! Samen met de 'opper'baas Paul mochten we mee de veilingvloer op. Er word geveild met de Nederlandse veiligingklokken en wat gaat dat snel. Op 3 schermen tegelijk en de biedingen gaan zo snel. Heel bijzonder!! Ik heb nog op de mosselen mogen bieden en had er een goed bedrag voor betaald dus de bazen waren blij :D

Op 23 en 24 dec. hebben wij 32 uur gewerkt in 2 dagen tijd en het was een gekkenhuis in de winkel. 4/5/6 rijen lang in de winkel en bedragen wat ze aan vis, eten uitgeven is niet normaal. Hoevaak wij wel niet 400 of 500 dollar aan vis hebben afgerekend valt niet op handen te tellen. Met 3.5uur slaap tussendoor waren we met kerstavond om 21:00uur klaar en gesloopt. Snel naar huis, spullen gepakt en naar Sean, Karen, Chloee, Matteo, Luigi, Frenchi 2 gereden om daar de kerst te vieren. Iedereen was eigenlijk moe dus super laat hebben wij het niet gemaakt.

25 dec. was Maaike om 8uur al wakker, ik om 11:30 en om 12:00uur ging het eerste wijntje en biertje open en shotjes werden al genomen en dit is niet echt meer opgehouden haha. Iedereen was super gaar omdat we allemaal collega's van elkaar zijn (Op frenchi 2 na) dus de meesten hebben even een middag dutje gedaan. Het was echt heeeeeeeeeeel erg jammer dat het super hard aan het regenen was de hele dag, zo hard en veel hebben we nog niet eerder gehad :( Op boxingday (2e kerstdag) weeer werken en vrijdag 28 dec. waren we vrij.
We zijn met Sean,Brad (aussie) Matteo en zijn mama (Italianen), Frenchi 2 (frans), naar de blue mountains geweest en wat is het daar mooi zeg! Dat ligt op 2uurtjes rijden hier vandaan en zijn om 6:30 vertrokken en kwamen rond 18uur terug. Het is mooi, groot, waanzinnig en was super gezellig om daar met zo'n multi groepje van jong en oud rond te lopen.

Gister (zaterdag) moesten wij werken en op een gegeven moment hoor ik 3 mannen/jongens Nederlands kletsen dus even staan kletsen en we werden uitgenodigd om savonds ook te komen bbq-en samen met anderen dus konden we niet afslaan. Het is nu toch nog maar 6 dagen achter elkaar werken dus nog een avondje laat kunnen wij makkelijk hebben :P

Genoeg getikt op ons laptopje en het word dus nog even bikken en al onze spullen inpakken. Op 5 jan moeten we dit prachtige paleisje verlaten en waar we heen gaan? Uhmm daar zijn we nog niet helemaal uit, een groot avontuur ;)

Lieve allemaal, hopelijk hebben jullie een fantastische kerst gehad, wij zijn benieuwd en hebben jullie een spetterend, knallend, niet al te koude maar droge oud en nieuw! Dikke knuff!

• 30 December 2012 - 12:46

Arjan:

Super leuk meik!!! Ben weer benieuwd naar het volgende avontuur!!

• 30 December 2012 - 13:35

Joyce:

:):) klinkt super goed, wil gelijk terug! haha
    alvast een heel gelukkig nieuw jaar!!! xx

• 30 December 2012 - 16:37

Colnda:

Jeetje wat een verhaal. Ben blij dat jullie het naar je zin hebben. En julli werken voo het goede doel JEZELF. Ben benieuwd waar jullie in januar terecht komen. Ik wens jullie een hele fijne jaarwisseling, ullie zijn eerder als wij. Heel veel plezier nog DOWN UNDER groetjes fred colinda en glenn

• 30 December 2012 - 22:02

Peter Heerlien:

Hoi Meiden,

Nou zo te lezen hebben jullie het nog heeeel goed naar je zin ik zou zeggen houden zo en hou je taai en maak vooral veel plezier. Verder wil ik jullie een hele fijne gezellige veilige jaarwisseling wensen en natuurlijk heel veel geluk, gezondheid en reis plezier in 2013 ik blijf jullie volgen.
    Helaas moet ik morgen werken mijn laatste oud en nieuw heb ik dienst maar ook dat kan best leuk zijn in ons stadje Utrecht dus we maken er maar wat van. Nou meiden tot horens een dikke kus van mij en Diana groetjes.

• 31 December 2012 - 09:19

Cora En Rene:

Hoi bikkeltjes.

Wat en verhaal,maar ondanks dat jullie druk zijn geweest ,met veel werken en genieten ,blijf dat vooral doen, kunnen wij weer de indruk wekende verhallen lezen

Nou meiden alvast gelukkig en gezond 2013.

Dikke kus Rene en Cora

• 31 December 2012 - 18:35

Jan, Jos, Rik En Jasper :

Hey toppertjes,
    dat is nog eens bikkelen zeg.
    Ben benieuwd, wanneer het moment komt, dat jullie geen vis
    meer kunnen zien!!!!
    Gelukkig ook nog tijd om te genieten.
    Wij wensen jullie een super jaarwisseling en veel geluk, liefde en
    gezondheid voor 2013.

xxxxxJan/Jos/Rik & Jasper

• 31 December 2012 - 20:03

Wilma:

Hallo

Veel geluk en reisplezier voor jullie in 2013.
    Mooie foto's vooral die van de Blue Mountains.

Groetjes Wilma.

• 01 Januari 2013 - 10:33

Sjaak:

Hoi Meike & Maaike,

Hier een nieuwjaarsgroet uit zeiknat Utrecht. Vermoedelijk hebben jullie nu prachtig weer, het is jullie gegund natuurlijk. Een heel gezond gelukkig en spannend 2013 gewenst, hoop dat het vervolg van jullie reis net zo leuk wordt als de afgelopen maanden!

Groeten en zoen ook van Anouk.

Sjaak

• 08 Januari 2013 - 20:43

Alice:

hoi meisjes nog gelukkig nieuwjaar ik vind de verhalen helemaal top we wensen jullie nog veel plezieren laat jullie nieuwe adres even weten voor een kaartje dikke kus gerrit alice nick en daphne

• 11 Januari 2013 - 08:04

Lian V M:

He Meike,
    Mocht je naar Melbourne komen (ergens de komende 4 maanden) Let me know! Dan kunnen we misschien wel een drankje doen ofzo! (0429 047 637) En verder veel plezier daar! Cheers, Lian