vis, vis en nog meer vis :D - Reisverslag uit Manly, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu vis, vis en nog meer vis :D - Reisverslag uit Manly, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

vis, vis en nog meer vis :D

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

09 December 2012 | Australië, Manly

Wij zijn vrijdag naar DE vismarkt van Sydney of de op 1 na grootste van de wereld geweest. Al was de veiling allang gesloten omdat we er pas na half 2 waren en de veilig is van 5 tot 9 is in de ochtend hebben we daar nog niet heel veel bijzonders gezien. Er zijn daar wat viswinkeltjes bij elkaar maar niet echt andere vis dan wat wij normaal in de winkel hebben.
Wel tot de conclusie gekomen dat wij de beste vis marinada hebben. Heerlijke mix van allerlei vissen waar je denk ik heerlijke gerechten mee kan maken, het ziet er in ieder geval altijd super lekker uit. Mosselen, tonijn,krab, garnalen, octopusjes enz enz en dat allemaal bij elkaar.
Wij zouden m&m niet zijn als we dan brutaal aan onze baas (Brett) vragen of wij een keer mee mogen naar de vismarkt met hem en dan echt bij de veiling mogen zijn.
Volgende week maandagochtend om 4uur sochtends mogen wij mee samen met de grote baas, Paul gaan wij mee de visveiling vloer op :)
Hoe kicken is dat!
De afgelopen dagen lag er een kingvis van ruim 25kg in de winkel en gister is ie echt gefileerd door Sean (onze fileerder, gezellige man die op zondag ook altijd een drankje komt doen in de kroeg, waarvan wij regelmatig de auto mogen lenen, oftewel een top kerel!) en wij mochten als eerste daar stukken vis van kopen. Geen geld, 15 dollar voor mega grote stukken. Altijd fijn die korting :)

Ik heb gister al een kijkje mogen nemen op het rooster voor de kerst en dat word heeeeel hard werken!! De week ervoor is nog niet ingeroosterd daar gaat Brett deze week mee aan de slag maar let op... Op 23dec van 6-23 en 24dec van 5-21!!! Hahaha gekkenhuis dus en de week ervoor worden alle bestellingen klaar gemaakt dus ben heel benieuwd wat hij dan voor ons heeft!!
Een heleboel vis dus de komende tijd :)

Vorige week vrijdag hadden wij een feestje van Ben zijn werk op een boot. De kerstdiners beginnen hier al dus mochten wij als 2 gelukkige meiden met hem mee. Ben is een vriend van ons waar wij de eerste week mochten verblijven in Woolloomooloo. Hij mocht een partner of iemand mee nemen naar zijn kerstdiner en hij had ook het geluk dat hij 2 meiden mee mocht nemen. Heel erg druk geweest met onze outfits omdat we dat natuurlijk niet in onze backpack hadden zitten en we wel super netjes moesten zijn we flink wezen shoppen. Daar hadden ze ook prawns(garnalen) en oisters (oesters) maar duidelijk lang niet zo lekker als bij ons!

Woensdag gaan wij met de bus naar Canberra naar Martin en Diana, tante en oom van Maaike. Een rit van 3uur vanaf Sydney en wij blijven daar tot vrijdag want zaterdag en zondag moet er gewoon gewerkt worden :) het schijnt echt een wereld van verschil te zijn met hier. Veel fietsers, helemaal plat en het schijnt de stad in de woestijn genoemd te worden, ben benieuwd!

Ik ben net oor de tweede keer deze week wezen hardlopen maar vandaag wel erg warm. Maaike is ook al flink gebruik aan het maken van haar schoenen. We hebben namelijk onze hardloopschoenen door onze ouders op laten sturen omdat we zo graag willen sporten, wij zijn er heel blij mee :D

Ondertussen hebben we ook al kaarten binnen gehad, super leuk :D Ons huisje wordt echt sfeervol op deze manier en de ene kaart nog gekker dan de ander.

Het heeft even moeten duren voordat er weer een update was maar we waren echt super druk. Dikke knuff voor iedereen om jullie een beetje op te warmen :D

• 09 December 2012 - 23:10

Arjan:

Weer een leuk stukje meik!!!

• 10 December 2012 - 15:25

Jos Gaarenstroom:

Ik kijk iedere week uit, naar de leuke verslagen en foto's.
    Top!!!!
    Veel plezier meiden.

• 13 December 2012 - 10:22

Han Spoelstra:

Hoi Meike,

Gisteren was ik bij opa Kees. Die had jouw brief met enthousiasms gelezen. Hij zei dat hij jou een brief heeft gestuurd.
    Uitgebreid vertelde hij hoe zijn vader, ver voor de oorlog, een viswinkel had en dat Kees mee moest werken. Vis schoonmaken, met de kar langs de deuren enzovoort. Vooral 's winters vreselijk werk omdat het zo koud was. Hij was blij dat hij in militaire dienst moest en van de vis af was.
    Cis is naar het werk, 3 dagen per week en ik lummel, in positieve zin, wat rond. Morgen ga ik, met andere vrijwilligers, voor Stadsherstel post inpakken en zondagavond sta ik als vrijwilliger in de Amstelkerk(ook van Stadsherstel) bij een concert.
    Vanavond ga ik naar de Portugese Synagoge, bij het Waterlooplein. Binnen is geen electriciteit en verwarming. De kaarsen gaan aan en warme kleding aan. Er is een kort concert. Maar ik ga voor het gebouw en de verlichting. Na afloop is er chocolademelk en gluhwijn. Het komt wel goed.

Jij en Maaike heel veel plezier en dank voor jouw mooie berichten.
    Heel hartelijke groeten aan jullie beiden, ook van Ciska, Han

• 13 December 2012 - 21:26

Trees:

Hallo meiden hier weer eens iets van ons
    Wij zijn de afgelopen week weer druk geweest
    Met onze kerst spullen en het is al zeg ik het
    Zelf prachtig geworden we hebben hier
    Veel bekijks vergeleken met ons andere huis.
    Meike kun je geen boekje maken met alle
    Lekkere vis recepten dan kunnen we straks
    Lekker genieten van jou werk .
    Ikzelf werk nu in het theehuis aan de overkant
    Als vrijwiligster en heb het super naar
    Mijn zin daar .
    Nou groetjes maar weer knuffel van ons