officiele viswijven - Reisverslag uit Manly, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu officiele viswijven - Reisverslag uit Manly, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

officiele viswijven

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

08 November 2012 | Australië, Manly

Het is officieel, of nja officieel, er staat niks op papier, handje contantje werk maar wij zijn officiele VISWIJVEN! Vandaag van 11-15uur een try-out gedraaid en daarna even overlegd met 1 van de 2 bazen en hij vind het leuk als wij in zijn zaak komen werken en wij bij hem.
Wij gaan werken bij DE viszaak van Manly en omstreken (Sydney Freshsea Food) waarbij de klanten de dag voor kerst om 4:00 snachts!!! al voor de deur gaan liggen omdat ze deze vis willen hebben.

De mannen doen het zware werk door schoon te maken, alles te verversen en het ijs steeds aan te vullen en de vrouwen achter de balie en verkopen maar!
Ik denk dat ze totaal wel 8 soorten zalm hebben, schelpvissen met schelp, zonder schelp, bevroren, in een salade, schoongemaakte, ongewassen enz enz.

Het is erg grappig wanneer een vis schoon gemaakt moet worden geef je dat door aan de fileerder en dan ga je verder met verkopen, is het klaar krijg je een bler door de winkel heen: 'Mik salmon is ready' of ' Maaika Swortfish' en al het personeel roept dat dan nog een keer na in de winkel dus iedereen maar dan ook echt iedereen weet dat jou visje klaar ligt, briljant!

Hoeveel we gaan werken is nog een beetje onduidelijk maar in ieder geval 2 dagen door de weeks en het weekend en rond de kerst zal het zoiezo elke dag worden denken wij! :D

Nog even nieuwe broeken en hemden gekocht zodat die lekker mogen stinken en als beloning voor deze dag dan zalm met patat gegeten bij de tent waar Fish and Chips in Manly bekend staat!

Wij zijn helemaal blij en uitgeteld, dus beentjes omhoog en chillen maar om morgen weer aan de bak te mogen!

• 08 November 2012 - 14:21

Onno Spoelstra:

Heb het altijd al gedacht, een viswijf, nee grapje, jij als zo bescheiden meisje en nu een viswijf, het is een mooie ervaring om allerlei vissen te leren kennen en hopelijk ook te proeven, hier in noordwijk hebben we, voor ons, een nieuwe viszaak ontdekt, geweldig wat ze daar allemaal hebben, zo wie zo geweldige verse tonijn, geweldige grote garnalen en nog heel veel meer. vis is geweldig om te zien en vooral te eten, volgende week donderdag haal ik je moesje en noortje op om gezellig een paar dagen hier bij elkaar te zijn, zal zeker met je mammie langs deze viszaak gaan om lekkers te kopen en te eten, he meisjes blijf genieten en ik wacht op jullie nieuwe verhaal, zoen, onno

• 08 November 2012 - 15:50

Trees:

Hoe krijgen jullie het voor elkaar
    Zo gouw werk te vinden goed hoor !
    Stuur maar een harinkje grapje hoor .
    Nou werkse dan maar knuffel Jan en trees

• 08 November 2012 - 18:04

Nick:

hee meisjes leuk in een viswinkel werken als je maar centen verdiend dan kun je ze daarna weeruitgeven leuke stukjes schrijven jullie xxx alice

• 08 November 2012 - 19:10

Rene En Cora:

Hallo Meike.

Al weer tijdje geleden dat we reageerden.
    Erg leuk om jullie verslagen te lezen,wat hebben jullie al veel beleefd.
    lachen zeg dat jullie nou bij en visboer werken.

Groetjes Rene en Cora