Heerlijke vissen - Reisverslag uit Manly, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu Heerlijke vissen - Reisverslag uit Manly, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

Heerlijke vissen

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

20 November 2012 | Australië, Manly

Het weekend is ons weer mooi voorbij gegaan zonder dat we er al te veel van hebben mee gekregen. We hebben allebei het hele weekend gewerkt en het was weer ontzettend druk omdat zaterdag en zondag super mooie dagen waren waardoor iedereen nog lekker een visje wilt hebben voor de bbq. Op een drukke dag help je per persoon wel tussen de 150 en de 300 mensen. Gekkenhuis dus maar omdat de collega's zo leuk zijn, de klanten vaak gezellig zijn en het zo druk is vliegt de tijd voorbij.
Zondagavond even een drankje en pizzatje gegeten met Tess, Andrea en Matteo in The Steyne. Het is zo leuk om daar lekker te zitten en mensen te kijken. Wij zitten in het midden van de kroeg en werkelijk de mensen zijn zo verschillend gekleed van surfers, als poppetjes met mega hoge hakken, mini jurkjes en hun clutch, je kijkt je ogen uit.
Ook zijn er van die figuren dat wanneer wij onze pizza niet op hebben die dan het gewoon van het bord pakken en het gaan eten, bizar haha

Gister lekker rustig aan gedaan en zijn we langs onze winkel geweest en hebben wij zelf eens allerlei soorten vis gekocht. We habben al de prawns in de pan geprobeerd, de scalops en tuna en nog een lekkere witvis (john dory volgens mij) maar nou gingen we naar Ben zodat hij ook kon proeven wat wij verkopen.
Staan we dan in de winkel met zoveel keuze en we willen alles wel proberen. Uiteindelijk werd het: oesters(oisters), garnalen (prawns), lobster, zalm (salmon) en een midium snapper.Genoeg lijkt ons zo en met een recept voor de snapper zijn wij met de ferry naar Ben geweest en hebben wij het klaar gemaakt. Prawns met sojasaus en chilliepoeder (een echte aanrader) en de snapper met wat knoflook, olie,boter, kruiden in de aluminiumfolie en alles op de barbi.
Alles was echt super lekker. zelfs de oesters!!
Sinds van de week hebben wij een nieuw drankje gevonden in plaats van de wijn hier want die is niet zo zoet als wij willen. We zijn lekker aan de CIDER. In de kroeg heb je 3 etages en bij de 3de hebben ze een rumbar, (heel gaaf) en ook 16 soorten cider in allerlei verschillende smaken en word geschonken in grote bierglazen. Dat komt dus nu wel helemaal goed :D
de fotos zal ik proberen hier bij te plaatsen maar ze staan zoiezo bij het verslag van 'ziek,zwak'. Dikke knuff vanuit het heerlijke Manly