terug in Darwin na mijn reis van Sydney en Perth - Reisverslag uit Darwin, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu terug in Darwin na mijn reis van Sydney en Perth - Reisverslag uit Darwin, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

terug in Darwin na mijn reis van Sydney en Perth

Door: Meike Maarseveen

Blijf op de hoogte en volg Meike

28 Februari 2014 | Australië, Darwin

Er was eens.
Een meisje genaamd Meike die dacht dat ze voor 6 weken naar Australië zou gaan wat al snel veranderde in 3 maanden en dat werd uiteindelijk 1 jaar. Op 17 oktober heeft ze het vliegtuig gepakt samen met haar vriendin Maaike en samen vlogen zij naar Kuala Lumpur om daar de eerste 3 dagen van hun reis te beginnen. Even rustig bijkomen van al het afscheid nemen, over onze jetlag heen komen en om te realiseren dat onze reis dan echt ging beginnen. In het hele jaar dat wij samen Australië hebben onderzocht en ontdekt zagen we ook de mogelijkheid om naar Nieuw Zeeland te gaan voor 5 weken. Ach, een vakantie in een vakantie hoe wij dat dan noemden. Samen met zijn tweeën hebben wij New South Wales, Victoria, South Australia,Northern territory en Queensland gezien. Nadat mijn maatje is vertrokken ben ik nog even in Sydney gebleven om wat geld te verdienen zodat ik daarna toch echt zelf kon gaan reizen. Wat een stap was dat voor mij! Altijd mensen om mij heen en niet altijd de beslissing zelf hoeven te nemen maar nu moest ik dat dan toch echt van mijzelf doen. Ja, ik weet het ik leg de lat vrij hoog en had besloten om naar Perth (West coast) te vliegen. Zie je het voor je, ik een hostel met mensen die ik niet ken, met 7 anderen op een kamer en op een vreemde plek terwijl wij altijd de luxe hebben gehad om met de locals om te gaan en nu was ik zelf weer de ‘BACKPACKER’! De eerste dag zag ik het helemaal niet zitten, overal waren Italianen, Duitsers en Fransen die allemaal in hun eigen taal spraken behalve Engels maar ‘avonds is het dan toch nog redelijk goed gekomen en had ik een prima avond. Dag 2 heb ik de trein gepakt naar Fremantle wat ten zuiden van Perth ligt en daar wat rond gewandeld. In het gebouw waar de markt wordt gehouden was ook een heel klein barretje met live muziek. Dit was zo goed dat ik er stopte en bij de ingang bleef staan om te luisteren, na een paar nummers dacht ik als ik aanspraak wil hebben moet ik gewoon wat te drinken bestellen en zo liep ik naar de bar en voor ik het door had stond ik met 2 oudere mannen te kletsen en wat heb ik een speciale top middag gehad. De dag erna ben ik op internet op zoek gegaan naar reismaatjes om de westkust te bekijken, al snel veel reacties maar ik vond een man die met zijn zoon naar Karratha ging rijden om een boottrailer af te leveren en zocht reismaatjes. Geluk die ik had was dat er nog een plekje vrij was in de auto en zo vertrok ik 3 uur later met John en Oli, een Duits meisje en een Franse. We hebben de hele nacht door gereden en de volgende dag waren we dan op plaats van bestemming bij super lieve en gastvrije mensen en zijn daar 3 dagen gebleven voordat we rustig zijn terug gereden naar Perth met stops bij Exmouth, Coral bay en Monkey Mia. We hebben baby schildpadden, dolfijnen op 5 meter afstand en mooie stukken natuur gezien. We hebben het vuurwerk in Perth gekeken op Australië dag en verbleven bij John thuis. Hij heeft ons mee genomen op een boottrip met zeehonden en heerlijk met zijn boot rond gescheurd. 12 dagen zijn voorbij gevlogen voordat ik mijn vlucht naar Darwin (Noorden) had en ik ben hier nog steeds nu ondertussen een maand later. Ik verblijf bij vrienden Emma en Lee en hebben zijn 30ste verjaardag gevierd in een jungle thema, heb de meeste van mijn vrienden weer gezien en ik ben op zoek gegaan naar werk. Ondertussen ben ik zeker van 2 banen. 1 is bij een viswinkel van een vriend van mij (ja ik laat de vissen nog niet met rust) en de ander is als zweminstructrice voor schoolkinderen. Ik heb er een cursus voor gevolgd en ben dan nu Australische Zweminstructrice en de zwemlessen die ik geef zijn in buiten zwembaden. De derde baan is nog een beetje onzeker maar ik heb er nog goede hoop voor want zij is nog steeds geïnteresseerd in mij, dinsdag weet ik meer. Dit zou een perfecte baan voor mij zijn met zwemlessen voor baby’s, privé zwemlessen voor kinderen en personal training. We gaan het mee maken! Voorlopig ben ik erg blij dat ik weer terug ben in Darwin met het heerlijke tropische klimaat en mijn Australische vrienden om mij heen die ik in Sydney miste en zo ben ik ondertussen al bijna 1,5 jaar in Australie waar ik erg geniet, ik hoop dat jullie dat ook doen!!!
Lieve allemaal heel veel liefs, ik denk veel aan jullie!!! xxxxxxxx

  • 28 Februari 2014 - 07:40

    Nina:

    Zo werd dat kleine meisje in 1,5jaar tijd een voldaan volwassen vrouw die nog een heel leven voor zich heeft en daar zelf beslissingen over mag maken!
    Tuurlijk onbreekt de gezelligheid van je nederlandse vrienden en familie maar hoe ik het allemaal hoor zit je daar ook tussen vele mensen/vrienden die om je geven!

    Ook wij genieten hier van ons eigen leventje en meegenieten dat doen we zeker!

    DIKKE kus! ♡♥♡

    Nou iedereen die het ↑ gelezen heeft ook een reactie plaatsen zodat meike weet wat er bij jullie omgaat!

  • 28 Februari 2014 - 08:26

    Trees :

    Hai die meike
    Wat een vantasties verhaal weer ,en wat maak
    Je een mooie dingen mee je ben een echte
    Bofkont hoor maar het is je gegund .
    Geniet er maar lekker van .
    Hier alles zijn gangetje en straks gaan we weer
    Naar Spanje toe en laten de caravan daar
    Waarschijnlijk staan .
    Vandaag komen Han en ciska op visite gezellig .
    Nou meer weet ik niet meer te vertellen .
    Groetjes en een dikke knuffel van ons

  • 28 Februari 2014 - 08:38

    Amber:

    Meis ik geniet altijd met volle teugen van je verhalen en prachtige avontuur! Je hebt het echt helemaal verdient en het is dan ook awesome dat je je avontuur zo groots maakt en met ons deelt.
    Ik denk elke week aan je, waar zou m'n Chicky nu zitten en wat is ze aan t doen?! Gelukkig bestaat WiFi en kunnen we elkaar zien en spreken al Gaat dat naar m'n zin nog te weinig haha:) toch blijven we het proberen en ook al ben je ver weg meis, toch ben je op de momenten weer stiekem hier! Gelukkig spreek ik je mama en papa tussendoor en heel soms je zusje, dan ben ik weer een beetje up To date en dan lachen en huilen we om je! Je kent ons, lachen staat voorop uiteraard!
    App me maar ff als je weer WiFi hebt, laten we afspreken dat we elkaar in maart hebben 'gezien': krijgen we vast weer een lachstuip!

    Mate, have fun out there, and make the bloody best of iT! Beter zien we elkaar deze zomer in Aussie of in NL! Love you Meike Aussie babe

  • 01 Maart 2014 - 10:43

    Cora:

    Hallo Meike


    Wat en geweldig verhaal weer.
    Met allemaal mooie belevenissen.
    Echt respect voor je, hoe het in je eentje klaar speelt.
    Ik zou je niet naar doen.

    Hier gaat het zijn gangetje.
    Voor Rene en nieuwe uitdaging.
    Om zo bij zijn oude baan ,als zelfstandige aan het werk te gaan in april.
    Veders geen nieuws bij ons.

    Dikke zoen van ons





Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Darwin

Meikeinaustralie

Tijdelijke reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2014

terug in Darwin na mijn reis van Sydney en Perth

29 November 2013

Australian wedding

29 Oktober 2013

Maaike en Meike's (S)TOP list

08 Mei 2013

24

03 Mei 2013

Een kleine tour
Meike

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 2455
Totaal aantal bezoekers 21883

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2013

Meikeinaustralie

Landen bezocht: