Australian wedding - Reisverslag uit Upper Manilla, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu Australian wedding - Reisverslag uit Upper Manilla, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

Australian wedding

Door: Meike Maarseveen

Blijf op de hoogte en volg Meike

29 November 2013 | Australië, Upper Manilla

Waanzinnig weekje in Queensland met een TOP bruiloft,

Donderdag 14nov.mijn eerste vlucht zonder een familielid of een maatje en dus is het nog eens duidelijk geworden dat mijn reis nu echt helemaal alleen is... Ik vertrok met de bus ‘s-ochtends vroeg naar Sydney Central waar ik daarna de trein naar het vliegveld heb gepakt. Op het vliegveld aangekomen mijn sporttas vol kleren en spulletjes door de douane heb laten checken en ben ik goed gekeurd en is het wachten op mijn vliegtuig naar de Gold Coast waar ik met Rob had afgesproken. Voor de mensen die Rob niet kennen, Rob is de man van Suus, mijn buurvrouw vanuit Nederland die een paar jaar geleden samen met Rob zijn geëmigreerd naar Nieuw-Zeeland en die Maaike en ik vorig jaar hebben opgezocht in Nieuw Zeeland.
De vlucht was een uurtje en 20 min en heb heerlijk in het vliegtuig gekletst met een kiwi waardoor de vlucht lekker snel ging. Het was een klein uurtje wachten en daar hadden we Rob. We werden opgepikt in een busje om naar de huurauto te gaan die Rob van te voren had geboekt en dan zou onze reis samen beginnen. Het autotje was kleiner dan Rob had gedacht maar gelukkig hadden we niet al te veel spullen en kon alles makkelijk mee.
De eerste dag zo’n 300 kilometer gereden en heerlijk bijgekletst over het afgelopen jaar. Savonds kwamen we in het dorpje Stantphorpe waar de wijngaarden in de omgeving moesten zijn maar helaas niks kunnen vinden waar we een mooi wijntje konden proeven en dus kwamen we uit bij een pub om te checken of daar in het motel plaats was om te slapen en het was er. Helaas geen en-suite room mogelijk maar ze hadden het net allemaal renoveert en dus hadden we een kamer met een kingsize bed en 1-persoonsbed en gedeelde wc’s en douches voor alle gasten. Na ruim 9 maanden in een auto te hebben geleefd en op de gekste en raarste plaatsen te hebben gedoucht en naar de wc te zijn geweest was dit ultieme luxe voor MIJ, Rob moest er even aanwennen dat hij met een backpacker op pad was maar een gentleman als hij is heeft hij mij in het kingsizebed laten slapen.

Dag 2 moest er nog zo’n 300 kilometer gereden worden voordat we bij de plaats van bestemming uit zouden komen en dat is Upper Manilla een heeeeel klein plaatje in Queensland maar de reis er naartoe was adembenemend. Hier en daar even een snelle stop gemaakt om te drinken, wc te gaan, te lunchen en of om gewoon even foto’s te maken.
Onderweg hadden we helaas wel veel regen maar gelukkig hadden we een dak boven ons hoofd en dus was het allemaal prima. Eind van de middag kwamen we aan bij Belinda en James. De eigenaren van de boerderij waar het weekend de bruiloft van Jamie en Vince gehouden zou worden. Zij zijn vrienden van Rob en Suus en ik had de luxe positie om mee te mogen naar een echte Australische bruiloft. Zij hebben een mega groot stuk land waar een super mooi landhuis staan, allemaal dieren van kippen, varken, alpaca’s, schapen, paarden enze enz, een wolschuur en cabins waar geslapen kan worden. Over de middag en avond al kennis gemaakt met Jamie en Vince, familie en vrienden waar we savonds mee naar de pub zijn gegaan om daar een hapje met de hele groep te eten en vervolgens nog even na te kletsen in de algemene keuken bij de cabins. O o o en mochten mensen het nog niet weten…. ROB IS NIET MIJN MAN, hij heeft de leeftijd van mijn pa!!! We kregen wat blikken en vragen van mensen of wij een koppel waren :P

Dag 3 startte met een lekker ontbijt,een beetje hangen en een kijkje te nemen bij het meer. Begin van de middag begon iedereen zich klaar te maken voor de bruiloft die om 3:30uur zou beginnen. Ik was flink wezen shoppen voor de bruiloft waar ik heel veel advies had gevraagd bij de winkels want wat moet je nou dragen op een ‘classy country wedding’ wat gehouden word in ‘the middle of knowwhere’ en wat moet je überhaupt dragen bij een Australische trouwerij maar alles is gelukt en had een mooie jurk gevonden, sandaaltjes, sieraden en een tasje, ik was er klaar voor. Helaas was het ook deze dag een regenachtige dag en dus werd er besloten om in de woolshed de ceremonie te houden. Het is erg leuk om te zien om iedereen in ‘normale’ kleding te zien en vervolgens de transformatie naar nette kleding, bruidsmeiden in het geel, de mannen in pak met een gele stropdas en de bruid en bruidegom die er fantastisch uitzagen. De hele bruiloft is helemaal door familie en door Vince en Jamie zelf opgezet, er was dus geen duur bedrijf ingeschakeld om alles tip top te maken maar de woolshed zag er helemaal classy uit. De gasten konden op strobalen zitten tijden de ceremonie, nadat het bruidspaar de shed had verlaten ging iedereen mee naar buiten en daar werden de eerste biertjes en champagne open getrokken. Het was zonnig en het was heerlijk om buiten te zijn, nog altijd in the middle of knowwhere.
Savonds was het dinner voor alle gasten, het bruidspaar nam een biertje, er werden speeches gehouden door het bruidspaar, door bruidsmeiden, de mannen en vader van Jamie. Mooie, ontroerende en leuke verhalen kwamen voorbij.
Na het dinner werd het feest geopend door het bruidspaar met een kleine wals en al snel werden de ouders op de dansvloer gevraagd, de bruidsmeisjes met de mannen en daarna was het de beurt voor iedereen op een dansje te wagen. Erg gezellig en het bier, champagne en wijn smaakten allemaal goed, het was super gezellig tot de vroege uurtjes en ben uiteindelijk in mijn bedje in de cabin gerold.

Dag 4 GOEDEMORGEN iedereen! Schitterend om iedereen met een kater te zien of zo moe dat de make-up even niet gedaan is of het haar niet meer zo netjes zit. We hadden als enige gasten ontbijt met de familie en daarna zijn we de spulletjes in gaan pakken, hebben we afscheid genomen van deze gouden mensen en zijn we vertrokken. We waren nog uitgenodigd om mee te gaan naar een andere locatie voor een barbecue maar we deden verstandig en hebben onze reis voortgezet.
We hebben het weer rustig aan gedaan en mooie plekken gezien waar we de avond hebben door gebracht in Coff’s Harbour, aan de kust in een goedkoop Ibis hotel, waarbij jawel het zelfs en-suite was! S’-avonds heerlijk chinees gegeten en heerlijk vroeg naar bed, ook al had in onderweg al wel (even) mijn ogen gesloten.

Dag 5 hebben we onze trip naar de Gold Coast verder vervolgd. Het is bizar om het verschil te zien tussen in land, waarbij alles plat en droog is en de kust waarbij regenwouden zijn en het strand. We hebben een heerlijk ontbijt gehad bij een strandtent en zijn we naar Byron Bay gereden. Ik ben hier al eerder met Maaike geweest dus kon ik Rob mooi het meest oosterlijke plekje van Australie laten zien met de vuurtoren. Ik had al veel luxe gehad met motels, goedkope hotel, cabins en ontbijtjes, lunches en diners buiten de deur maar het moest nog even gekker worden en dus hebben we in een hotel geslapen met uitzicht op zee, om het hoekje van het balkon maar we hadden het!! Rob dit keer in het grote bed en ik op een uitklapbank/bed. Savonds geproost met een biertje op een paar fantastische dagen en heerlijk spare-rib, steak en patat gegeten. Een kort nachtje geslapen want ik wilde de zonsopgang niet missen zodat ik foto’s kon maken van de zonsopgang met de Gold Coast op de achtergrond en dus stond ik om half 5 op, het was de moeite waard.

Dag 6 de dag om gedag te zeggen… en dus hebben we de auto terug gebracht, heerlijk ontbeten bij een coffeeshop met een bakje cappuccino, een strandwandeling gemaakt en zijn we met het busje naar het vliegveld gebracht waar ik mijn vlucht gratis kon laten omboeken voor een eerdere vlucht en dus vloog ik een klein uurtje later terug naar mijn homebase Sydney.

Rob bedankt voor deze geweldige trip en ervaring! Heel tof!
Beter een goede buur dan een verre vriend, :P in dit geval ben je het beide omdat je in Nieuw Zeeland woont together with ur lovely wife Suus! BEIDE BEDANKT :D

  • 29 November 2013 - 03:37

    Suus:

    Geweldig dat je het zo naar je zin gehad hebt. Jammer dat ik er niet bij kon zijn, maar je mocht mijn man wel even lenen hoor.....
    Leuk he al die mensen die je ziet denken wat moet dat jonge meisje met die kerel???? Of misschien denken ze wel... goede vangst man! hahaha

    Misschien zien we je in maart weer. We hebben tickets gekocht voor de Roling Stones in Adelaide (zal je paps wel leuk vinden). Dus als je tijd hebt in je drukke reisschema, misshien kunnen we plannen dat jij in Adelaide bent als the Stones spelen.

    Dikke kus en je bent natuurlijk ook altijd welkom in NZ.

    Suus
    XXX

  • 29 November 2013 - 12:16

    Cor:

    Ik ook, ik ook, ik ook, ik wil ook naar de RS én naar jou, Suus en Rob in Adelaide.
    Helaas zijn we tegen die tijd dan in het echte Marocco (niet Hoograven-Zuid). Maar dat kan ook wel leuk worden.Have fun girl.

  • 29 November 2013 - 14:20

    Peter:

    Nou als ik het zo lees gaat het allemaal erg goed en zo hoort het ook fijn dat je het zo naar je zin hebt en dat je weer een paar mooie ervaringen kan toevoegen aan het toch al spannende reisje.
    Hou vol en dat gaat je volgens mij goed af nog heel veel plezier hou je taai tot horens.

    Groetjes, Peter

Tags: rob goes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Upper Manilla

Meikeinaustralie

Tijdelijke reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2014

terug in Darwin na mijn reis van Sydney en Perth

29 November 2013

Australian wedding

29 Oktober 2013

Maaike en Meike's (S)TOP list

08 Mei 2013

24

03 Mei 2013

Een kleine tour
Meike

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 414
Totaal aantal bezoekers 21888

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2013

Meikeinaustralie

Landen bezocht: