24 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu 24 - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

24

Door: Maaike

Blijf op de hoogte en volg Meike

08 Mei 2013 | Australië, Melbourne

24 jaar en daar zit ik dan, op een bankje aan het strand van Melbourne. Kijkend naar de zee waar grote vrachtschepen varen, de boulevard waar iedereen hardloopt, muziek in me oren en de stad. Het drukke Melbourne wat wel weer even een verschil is met Nathalia, maar waar het ook 8 mei is 9 uur en ik al 24 uur 24 jaar ben. Wie had dat gedacht 24 jaar geleden dat ik hier zal zijn voor met me 24ste verjaardag. Nee, niet echt he. Maar genoeg 24, ik zal je nu vertellen hoe ik me verjaardag wel 3 keer heb gevierd. :-)

De eerste keer had ik jullie al verteld, dat was wat ik dacht al een verrassing, een taartje in de pub van Nathalia met wat collega pickers. Maar de verrassing kon nog beter had Meik al een week daarvoor bedacht. Trish had in de begin van de week al voorgesteld om
zaterdag avond pompoen soep te gaan maken. Dus er was al een data gezet voor een gezellig avond bij het kampvuur met warme soep en de kampleden. De zaterdag op werk heb ik wel 20 keer tegen iedereen gezegd dat we lekker soep gingen eten en dat we een leuke avond ervan maken. Nadat Meik door de enkel was gegaan en we gedwongen moesten rustig in de laadbak van Tony zijn truck in het zonnetje, heel vervelend dus, zijn we naar het kamp gereden en later door naar de bieb. Rustig middagje dus en had totaal niks door. We reden terug vanaf de bieb naar het kamp en daar nog een stop bij de office maakte om de was te pakken, hoorde ik de stem van Daniel en die is niet te missen kan ik je vertellen, want die is luid en duidelijk. Ik vond het wel beetje vreemd, want die had ik niks verteld over de soep, maar ach mee zielen hoe meer vreugd. Ik reed de auto van de office naar het kamp en Meik begon me te filmen en toe kreeg ik iets door, omdat ze dat vrijdag ik de pub ook al had gedaan. Eenmaal bij het kamp zag ik een groot kampvuur met allemaal mensen erom heen. Toen ik de auto parkeerde vertelde Meik dat ze een surprise party had georganiseerd. Een echt Aussie barbi, kampvuur, drank en geweldige mensen. Toen er ook nog een grote appel kruimel taart te voorschijn kwam kon het al helemaal niet meer stuk. Ik kreeg een fles wodka, een mok met daarop de tekst 'keep calm and be a princess' koala koekjes, een fles zoete rode wijn, wedges, appel kruimel taart en natuurlijk het geweldige een keer meemakende in Aussie surprise party! Echt was zo verrast en uiteindelijk had iedereen een deel gedaan en meegenomen. We waren met zijn 18 en hebben er een top avond van gemaakt al waren ze daar op werk niet zo blij mee, want de volgende dag werd er niet zo hard gewerkt. Haha.

Zondag de rommel opgeruimd en het kamp was weer terug naar normale staat gebracht. We zijn naar werk gereden om daar mee te eten aan sausage sunday en toestemming te vragen aan Tony om naar zijn huis te gaan en lekker op de bank te liggen en een film te kijken. Zoals een echte zondag hoort. De avond heeft Erik lasagne gemaakt en hebben we nog een film gekeken met de openhaard aan. Erik en Meik waren in slaap gevallen op de bank en ik ben in een bed gekropen, maar goed ook want het was die nacht naar 3 graden geweest. Dus lagen we heerlijk in een warm huis.
Maandag weggereden naar Melbourne en daar hebben we een mooie plek gevonden in de wijk Elwood beach. Dus werd ik wakker op 7 mei in de auto met uitzicht op het strand met helaas miezer regen..... Maar later op de dag werd het super mooi weer en konden we in ons shirtje lopen. Het is echt herfst, maar wel met 20 graden.

7 mei, 24 jaar in Melbourne, tja en wat doe je dan?! Naar het Melbourne sports museum wat zich bevind in MCG, Melbourne Cricket Ground. We hebben en tour gedaan door het stadion, wat echt super groot en indrukwekkend is. Het museum waar we alles zagen over cricket, football, soccer, footy, netball, paarden races, olympisch spelen en konden we zelf de Aussie sports uitoefenen. Wat natuurlijk enorm lachen was en een strijd werd. Daarna kreeg ik telefoontjes vanuit Nederland. Papa, mama en Arie. Wel wat later dan als ze gewild hadden, maar ja museum was zo leuk. Daarna zijn we de stad ingelopen en bij de KFC gezeten om even op internet te kunnen en ook daar kwamen nog meer felicitaties binnen. Via de mail, op facebook en whatsapp . Super leuk en voel me ook echt jarig!! Dank jullie wel. Nadat we met de tram terug waren in Elwood zijn we bij de Italiaan naar binnen gelopen. We waren daar de dag ervoor al geweest om te vragen of we de auto hier konden parkeren en geen kaartje hoefde te kopen. We raakte met de eigenaar aan de praat en was ik zo direct om te vragen of hij niet wat lekker kon koken voor met verjaardag. Om half 9 waren we er pas en alles was al opgeruimd, maar dat maakte niet uit. 2 flessen wodka, 2 pizza's en een bak met patat later liepen we naar buiten. Helemaal in een scheur en beetje overrompeld door wat we hadden gedaan, gingen we op het strand zitten aten de overgebleven pizza op en dronken we nog een wodka/limonade. Haha wat een top avond en dat helemaal gratis. Haha nog mooier. Heerlijk hoe we alles zo regelen en gewoon zoveel mazzel hebben. M&M

Nu is het ondertussen half 11 en is me hoofdpijn al een beetje weg gezakt. De mensen blijven nog steeds voor me
langs rennen, de schepen varen nog, de muziek in de oren valt in herhaling en de stad gaan we maar eens om wat meer te zien van Melbourne. Dus ik ga Meik maar ff wakker maken. :-)

24 jaar, Nathalia, Melbourne, Elwood Beach, Australië onvergetelijk!

Dikke kus Maaike

  • 14 Mei 2013 - 07:36

    Rob:

    he Frankie, dat klinkt fantastisch zoals je je verjaardag hebt mee mogen maken. heel apart. Rustig aan met de Vodka anders ga je nog Russisch praten.

  • 14 Mei 2013 - 07:56

    Trees:

    Hoi Maaike en meike
    Alsnog van harte gefeliciteerd
    Met je verjaardag en nog vele jaren
    Erbij .genietse maar lekker daar hoor.
    Lieve gr uit Spanje blanes .
    Jan & trees

  • 14 Mei 2013 - 21:34

    Erie Thorn:

    He wat een fantasti he verjaardag heb je gehad met hele leuke mensen om je heen,hier in Baarn was het wat stilletjes maar dat doen we wel een keer over! 24 jaar geleden was ik blij dat het mensje in mij er uit was want het was een zware bevalling maar als ik er nu op terug kijk wel een met een bijzondere uitkomst. Een pracht van een mens met een hart van goud en heel veel passie voor de medemens vriend of vriendin client of patient voor een ieder is er bij Maaike een plek! Ik hoop dat je dat ook op je reis overbrengt en ik twijfel er niet aan! Heel veel liefs en veel avontuur samen met je reisgenoot en vriendin Meike!

  • 31 Mei 2013 - 08:44

    Cora:

    Hallo Dames

    Maaike het is wel wat laat, maar jij nog van harte gefeliciteerd.
    En Meike hoe is het met je enkel?

    Hier gaat het z,n gangetje,
    Rene is nog even druk op zijn werk, ben zelf met en paar vriendinnen, druft bijna niet te zeggen, maar we zijn naar de toppers geweest wij vonden in ieder geval geweldig ,het thema was 1001 nacht de Venga Boys waren er Tarvares de drie j,s jantje Smit.en natuurlijk de Toppers zelf.


    Nou meiden dat was even groetjes Rene en Cora

  • 04 Juni 2013 - 07:51

    C:

    Hallo meiskes,


    Meike nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
    Dagje te laat.
    Lang zult ze leven lang zult ze leven.
    Veel zult ze nog beleven in de gloria in de gloriaaaa in de glorjaaaaaaaa



    Nou dat was het even kus Rene en Cora

  • 06 Augustus 2013 - 20:02

    Sjaak:

    Hoi dames,

    Niet dat ik vaak reageer maar volgen doe ik de belevenissen wel hoor! En van Cor horen we ook regelmatig over het reizen en zeilen. Tof dat jullie het zo naar je zin hebben. Zet dat voort!

    Groetjes, Sjaak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Melbourne

Meikeinaustralie

Tijdelijke reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2014

terug in Darwin na mijn reis van Sydney en Perth

29 November 2013

Australian wedding

29 Oktober 2013

Maaike en Meike's (S)TOP list

08 Mei 2013

24

03 Mei 2013

Een kleine tour
Meike

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 613
Totaal aantal bezoekers 21882

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2013

Meikeinaustralie

Landen bezocht: