Een kleine tour - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu Een kleine tour - Reisverslag uit Shepparton, Australië van Meike Maarseveen - WaarBenJij.nu

Een kleine tour

Door: Meike

Blijf op de hoogte en volg Meike

03 Mei 2013 | Australië, Shepparton

Na 4 weken appels plukken in Nathalia is het even tijd om er tussenuit te gaan. We hebben ons ene record na de andere gebroken met plukken. Zo begonnen we de eerste dag dat we 4 grote bakken konden vullen met 420 kilo aan appelen staat ons gemiddelde nu tussen 6-8 bakken per dag. Gister weer een dag volop zon gehad en stripped picking gedaan. Nee... dat betekend niet dat je tijdens het appels moet strippen maar het betekend dat alle appels van de bomen mogen dus gaat lekker snel en hadden we 9 bakken gevuld.

Vanavond gaan we naar de pub om met onze collega's een drankje te doen en morgen nog een laatste dagje werken voordat we er voor een week tussenuit gaan. we gaan naar Melbourne en de Great Ocean Road rijden om vervolgens weer terug naar de appels te gaan voor 2 weken, pakken we gelijk even het eindfeest van het seizoen mee ;)

Verder zijn wij koninginnedag natuurlijk niet vergeten. Het is even anders als wij de enige Nederlanders op de farm zijn en niemand het echt begrijpt maar nadat we op internet hadden gezeten zijn we daarna bij het kampvuur gaan zitten samen met 2 'vrienden' en hebben we daar een wijntje gedaan. Overdag hadden we een oranje sjaal en een oranje riem om. Niemand begrijpt hoe bijzonder koninginnedag is dus ik hoop dat jullie koninginnedag/nacht helemaal top was en dat jullie er geen seconde van gemist hebben.

Het word hier nu echt wel koud snachts zo rond de 5 graden dus slapen, koken of buiten zitten in korte broek en shirtje zit er even niet meer in maar het heeft ook wel weer wat om bijna op het kampvuur te gaan zitten in plaats op een grote afstand omdat het anders te warm was.

Nja zoals jullie kunnen lezen gaat hier dus alles nog altijd helemaal top.
Dikke knuff!!

  • 03 Mei 2013 - 09:52

    Trees:

    Hallo dames
    Hebben jullie weer zoveel verdiend dat
    Jullie er weer een week tussenuit kunnen .
    Jullie hebben groot gelijk hoor .
    Wij hebben koninginnedag ook meegekregen
    Maar dan in Spanje het was erg prachtig .
    Hier is het morgens en avonds ook erg fris hoor.
    Nou gr en een fijne week knuffel uit blanes

  • 03 Mei 2013 - 19:07

    Cora:

    Hallo meiden.


    Wat en spier ballen zullen jullie krijgen van het plukken haha?
    Wel lachen, dat jullie toch nog beetje koninginnen dag hebben gevierd.

    Wij zijn nog even de stad in gegaan die voor koninginnen avond der voor, we waren beetje aan de laten kant jammer genoeg hadden we Cor mis gelopen,de dag op koninginnen dag zelf, zijn Rene en ik naar het stadje Bronkhorst geweest voor twee dagjes, was erg leuk,het is en mooi oud klein dorpje.
    Dat weer even

    Veel plezier weer kus van ons

  • 04 Mei 2013 - 15:49

    Amber:

    Lieve meiden,

    Wat een mooie avonturen weer zeg! Ik ben blij om te lezen dat jullie je zo vermaken en dat jullie lekker door blijven reizen. Man wat een prachtavontuur ook weer die appels haha, elke keer als ik een appel eet, denk ik aan jullie: eet er één per dag haha. Ik heb ook aan mijn vrienden laten zien hoe hilarisch jullie op die traktor hebben gezeten, dat was echt een mooi gezicht! En uiteraard die mooie appel, echt een hartje:) Meike lieffie bedankt dat je die nog naar me stuurde, dat deed me echt goed!

    Hoe zit het nu met jullie wifi verbinding, want ik heb idee dat jullie minder bereikbaar zijn klopt dat? Is het handiger om te e-mailen? Ik kan vanavond, mijn tijd nog wel skypen Meike, lukt jou dat ook? Ik moest tot 11.00 uur vanmorgen kickfunles geven, echt balen dat we het net niet redde om te skypen! IK ben zo benieuwd naar je verhalen en ik heb jou ook veel te vertellen!

    De Koning(inne)dag was echt verpletterend. Ik ben de nacht met mijn zusje en haar vrienden lekker los gegaan op te een te vette line up van RFLX in de HMH (aan het station van Adam Bijlmer Arena), super chille verbinding), moet je maar eens google naar line up rflx 2013 hmh zoeken en dan op cookie monsta en funtcase bijvoorbeeld klikken bij youtube, nou te vette debstup joh! Ik heb veel aan je gedacht en voor je gedanst Meike!:D Als je terug komt gaan we ouderwets los , lekker stappen! Voor mij komt de tijd nu ook dichterbij, nog maar een jaar en dan kan ik namelijk gaan afstuderen! De minor in het buitenland gaat hem helaas niet worden, want mijn studieschuld wordt anders te hoog:(....nja we moeten samen echt nog een keer een vakantietje pakken, komt goed!

    Maar uiteraard eerst nog volop genieten van deze tour en ik dus ook via jullie mooie verhalen, foto's en verslagen. Meiden, take care en we contacten!

    Dikke kus en een beetje extra voor Meike <3

  • 08 Mei 2013 - 23:50

    Sjaak:

    Hoi Meike
    Jaaaa. We hebben koninginnedag echt wel gepast gevierd hoor. Dat is traditie dat hoort erbij, wat moeten we zonder dit soort leuke gewoontes!
    Erg leuk wat jullie allemaal doen daar. Veel plezier verder en niet teveel werken hè?!
    Groet Sjaak

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Shepparton

Meikeinaustralie

Tijdelijke reis

Recente Reisverslagen:

28 Februari 2014

terug in Darwin na mijn reis van Sydney en Perth

29 November 2013

Australian wedding

29 Oktober 2013

Maaike en Meike's (S)TOP list

08 Mei 2013

24

03 Mei 2013

Een kleine tour
Meike

Actief sinds 25 Juli 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 21878

Voorgaande reizen:

17 Oktober 2012 - 17 Oktober 2013

Meikeinaustralie

Landen bezocht: